تحقیق درباره آثار و نتايج انقلاب اسلامى ايران
- تحقیق درباره آثار و نتايج انقلاب اسلامى ايران
فهرست مطالب
پيشگفتار
طرح موضوع و مسأله
اهميت و ضرورت موضوع
ملاك اقتصادى
حساسترين مسأله در شناخت انقلاب اسلامى
اهميت ملاكها در ارزيابى آثار و نتايج انقلاب اسلامى
مهمترين ملاكها در ارزيابى انقلاب اسلامى
اهداف انقلاب اسلامى بعنوان ملاك ارزيابى
اصل سوم قانون اساسى
امكانات بعنوان ملاك ارزيابى
تلفيق اهداف و امكانات
مقايسه با كشورهاى پيشرفته
مقايسه با كشورهاى همطراز
مقايسه انقلاب با قبل از انقلاب
نتيجه گيرىپيش گفتار
جوانى زيباترين، درخشانترين و به يادماندنىترين فراز زندگى است كه همانند آن را نمىتوان يافت. وقتى صحبت از جوانى است بايد طراوت، تازگى و احساس كردن را باور كرد. جوانى دوران تجربه و بلوغ نيز هست و آميختگى آن با زيبائىهاى دلانگيز فطرت، دنياى ديگرى پديد آورده و در ژرفاى آن، نگاهى ديگر و شورى ديگر. و جوان از ميان تمام اين ديگره” به يك خود” خواهد رسيد.او در اين تجربه ی نو به دنبال رابطهاى تازه است با يك حقيقت گمشده، با يك كشش اصيل و يك جاذبه ی ریشهدار و در اين راه، پيوند خويش را با آرام دلها برقرار مىكند. با سرود هستى همنوا مىشود و مىخواند ترانه ی دلانگيز بودن” را و سرود حماسى حركت” را. بودن” يك كشف مهم است. يك نجواى پنهان با خويشتن” و حركت” جهت مىخواهد و پرسش”! پرسشى براى رسيدن.
و چه زيباست پرسيدن و رسيدن! دانستن و خواستن!
گوهر ارزشمند جوانى را بايد باز شناخت. اين جام جهان نما ابعاد و زواياى ناشناختهاى دارد كه بايد در پرتو يك نيروى درونى” و يك نور حقيقى” به بالندگى برسد. ما، نيروى درونى” را ايمان” و نور حقيقى” را انديشه” ناميده ايم.
طرح موضوع و مسأله
انقلاب اسلامى براى تحقيق و بررسى، يك موضوع كلان است. از لحاظ متدولوژى و روش تحقيق سؤالات و مجهولات اساسى زير در اين رابطه طرح مىشود:
1- تاريخچه و مراحل انقلاب اسلامى چه بوده است؟
2- زمينهها، علل و عوامل شكلگيرى و پيروزى انقلاب اسلامى چه بودهاند؟
3- اهداف و شيوههاى انقلاب اسلامى چه هستند؟
4 در مقايسه با ساير انقلابها ويژگيهاى انقلاب اسلامى چه هستند؟
5- انقلاب اسلامى در مسير خود با چه آفات و موانعى روبرو بوده است؟
6- پىآمدها، آثار و نتايج انقلاب اسلامى چه هستند؟
در يك پژوهش بنيادى و گروهى بايد پاسخهاى مستند و مستدل به سؤالات فوق ارائه نمود. در آن صورت نسبت به انقلاب اسلامى شناختى وسيع، عميق و دقيق بدست خواهد آمد. سؤال دوم از لحاظ علمى و فلسفى دشوارترين مجهول است. زيرا پرسش از علت و چرايى پديدهها مشكل و سخت است. براى مثال در حاليكه بيش از دويست سال از انقلاب فرانسه و بيش از هشتاد سال از انقلاب روسيه مىگذرد هنوز هم درباره ی علل و چرايى آنها نظريهپردازى مىشود. (1(اهميت و ضرورت موضوع
در بين مجهولات فوق سؤال ششم حساسترين، سياسىترين و كاربردىترين پرسش مىباشد. در حاليكه سؤال دوم عمدتاً در آكادمىها، دانشگاهها و پژوهشگاهها مطرح مىباشد، سؤال ششم بطور وسيع و عميق در عرصه ی جامعه و در بين دولت و ملّت، دوست و دشمن و داخل و خارج طرح مىشود.
اين مدعا مبتنى بر اين استدلال است كه انسانهاى ذيربط با انقلاب اسلامى اعم از موافق و مخالف، واقعيت آن را پذيرفتهاند و مىگويند به هر دليلى و متأثر از هر علّتى انقلاب اسلامى، دولت شاهنشاهى را براندازى كرده و جمهورى اسلامى را مستقر كرده است. پس مهم آن است كه ببينيم اين پديده ی كلان چه آثار و نتايجى در عمل ببار آورده است؟ و اين فضاى جديد چه تأثيرى بر زندگى ما داشته است؟ در اين ميان آثار و نتايج اقتصادى انقلاب دانسته و ندانسته، كم يا زياد، مستقيم و غير مستقيم، بحق يا ناحق، بيشتر مورد توجه و استناد قرار مىگيرد.
براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد
دانلود رایگان نرم افزار با لینک مستقیم انقلاب ,اسلامى ,آثار ,نتايج ,سؤال ,مىشود ,انقلاب اسلامى ,نتايج انقلاب ,تحقیق درباره ,اسلامى ايران ,درباره آثار ,نتايج انقلاب اسلامى ,انقلاب اس منبع
درباره این سایت