چگونه دستگاه لیزر کار می کند ؟

چگونه دستگاه لیزر کار می کند ؟چگونه لیزر کار می کند ؟
قبل از اینکه بتوانید بفهمید که لیزر چگونه کار می کند ، باید بدانید که اتم چگونه می تواند نور را به وجود آورد.
یک لیزر به طور مؤثر از یک ماشین که میلیاردها اتم از یک میلی لیتر فوتون (ذرات نور) را پر می کند تا یک بار به یک پرتو نور متمرکز تبدیل شوند.

ما به دو بخش اساسی در دستگاه لیزر نیاز داریم:

یک بار از اتم ها (جامد، مایع یا گاز) با الکترون در آنها است که ما می توانیم تحریک. این به عنوان رسانه یا بعضی اوقات، رسانه تقویت کننده یا "افزایش" شناخته شده است (زیرا کلمه یابی دیگری برای تقویت است).
چیزی برای تحریک اتم ها، مانند یک فلاش لوله (مانند لامپ فلش زنون در یک دوربین) یا لیزر دیگر.

یک لیزر قرمز معمولی حاوی یک کریستال بلند ساخته شده از روبین (رسانه ای که در آثار هنری زیر به عنوان یک نوار قرمز نشان داده شده است) با یک لوله فلش (خطوط زنجیر زرد رنگ) در اطراف آن قرار دارد.

لوله فلش کمی شبیه یک نور نوار فلورسنت به نظر می رسد، فقط در اطراف کریستال روبین پیچ خورده است و هرکدام به طرز چشم گیری چشمک می زند مانند یک لامپ فلش دوربین.

چگونه فلاش لوله و کریستال یک پرتو لیزری را ایجاد می کند؟

لیزر چگونه عمل می کند

چگونه دستگاه لیزر کار می کند ؟ یک منبع تغذیه با ولتاژ بالا باعث می شود که لوله به فلاش روشن و خاموش شود.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید .


دستگاه لیزر ، لیزر حکاکی و دستگاه برش لیزر ,دستگاه ,لوله ,کریستال ,رسانه ,فلاش ,دستگاه لیزر ,چگونه دستگاه ,فلاش لوله ,لیزر چگونه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

جهان خالی از حجت نمی ماند Transla گالری عکس فن پیج ماکان بند تعمیرات گوشي هاي هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد باغملک اقتصاد مقاومتی خوزنین جعیه سازی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان رپ صدا | بزرگترین سایت رپ | دانلود آهنگ جدید رپ